Bloggen

Igår fick jag plötsligt för mig att jag skulle öppna en blogg, och här är den nu. Kanske hade det något att göra med att jag fyllt 35 år dagen innan? Ett behov av att ta sig för någonting nytt när jag nu så att säga träder in i livets andra halvlek? Dante säger ju i inledningen till Inferno att han vid tiden för nedstigandet till helvetet var ”halvvägs hunnen på sin levnads vandring”, och jag har fått klart för mig av litteraturvetarna att detta skall tas som en vink om att han var 35 år fyllda. Och vem vet, kanske är bloggandet just helt enkelt något av en gudomlig komedi? Nedstigandet kan börja.

Kommentera

